Labels

Monday, April 13, 2015

Set Kehamilan Shaklee : Nutrisi Lengkap Untuk Ibu Hamil


Assalamualaikum...


" Saya sering terdengar luahan ibu-ibu mengandung mengenai HB (hemoglobin) tak cantik bila setiap kali check up kt klinik, ada yang kaki sembab, tak kurang pula yang mengalami anemia, mudah letih, sembelit dan selalu cramp kaki bila waktu pagi ".

Pada saya, pengambilan nutrisi yang lengkap sangat penting untuk ibu mengandung dan juga perkembangan bayi dalam kandungan. Jangan risau,...semua nutrien penting boleh di dapati dari sumber makanan kita cuma agak sukar untuk kita tentukan kadar nutrien yang betul-betul diperlukan oleh badan kita mencukupi seperti yang disarankan. Betul tak?

Sepanjang kehamilan, saya memang berusaha menukarkan tabiat makan kepada yang lebih sihat dan seimbang. Semata-mata untuk bayi dalam kandungan. Ibu mana yang tak sayang anak kan??. Contoh pengambilan kafein, teh, gula@makanan manis, minuman berais ( semua ni kesukaan saya sebelum mengandung ). Sekarang saya cuba kurangkan pengambilannya dan banyakkan minum air kosong suam 2-3 liter sehari, stok jajan saya sekarang pun dah bertukar, sekarang jajan saya seperti kurma, kismis, buah tin, buah delima dan buah-buahan yang elok untuk ibu hamil.

Setiap apa yang kita buat mesti ada halangan, mesti ada sedikit kesusahan walau tak banyak sedikit. betul tak? Antaranya akan mengalami alahan yang teruk, loya, rasa pening, ini semua berlaku sebab perubahan hormon. Ada yang tak boleh langsung terima nasi, suka yang masam-masam, macam2 lah..huhu..Macam saya di awal kehamilan memang tak boleh bau minyak orang menumis. Jadiiiiii, semua ni memang akan mengganggu keperluan nutrisi ibu dan juga bayi.

Pengalaman saya untuk mengatasi lohong dalam diet harian ialah dengan mengambil set lengkap kehamilan Shaklee iaitu SET IBU HAMIL CERGAS. Nutrisi asas Shaklee yang amat sesuai untuk ibu mengandung dengan manfaat yang terbaik.




Jom saya sharing kebaikan setiap produk yer :

  • Vita-Lea Iron Formula
Vita-Lea  adalah multivitamin yang kaya dengan zat besi. Dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting. Membantu ibu cergas sepanjang tempoh kehamilan. Kekurangan hemoglobin dalam sel darah merah menyebabkan fungsi pengangkutan zat besi dan oksigen dalam salur darah terganggu. Masalah anemia, rasa pening dan mudah pitam adalah tanda-tanda badan kekurangan hemoglobin dalam sel darah merah. 

  • Sustained Release Vita-C Plus
Membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan dan melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen. Membantu menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan. Vitamin C juga membantu mempertingkatkan serapan zat besi dengan lebih baik untuk pembentukan hemoglobin. Anda tahu, 1 biji Vitamin C Shaklee bersamaan 7 biji oren, mampukah kita nak makan buah oren 7 biji sehari. Kalau betul boleh makan buah oren pun berapa lama mampu konsisten makan? Sebulan, setahun bukan sebiji oren sehari tapi 7 biji oren untuk dapatkan khasiat seperti 1 biji vitamin shaklee.. :-) 

  • B-Complex
Menawarkan vitamin B yang lengkap mengandungi 8 jenis vitamin B dan asid folik bagi membantu memelihara kesihatan yang baik. Asid folik sangat penting untuk mengelakkan kecacatan saraf pada bayi seperti 'spina bifida'. Ibu hamil memerlukan lebih kurang 400 mg asid folik sehari. Seeloknya pengambilan asid folik yang mencukupi sangat penting terutama 3 bulan sebelum merancang untuk hamil hingga awal kehamilan. Ini adalah tempoh yang penting kerana proses pembentukan janin tengah berkembang.


  • OsteMatrix
Keperluan kalsium ibu hamil antara 1000 mg -1200 mg sehari. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, gigi dan tulang yang kuat. Sangat best sebab ia ibarat 3 in 1 kerana terdapat kalsium, magnesium dan vitamin D. Fungsi vitamin D untuk penyerapan kalsium yang lebih baik dan magnesium pula menggabungkan kalsium ke dalam tulang. Kalsium yang cukup membantu darah membeku dengan lebih sempurna. Selain itu, dapat mengelakkan kaki kejang dan stabilkan kadar dengutan jantung dan tekanan darah tinggi. Kekurangan kalsium dalam badan ibu menyebabkan jisim tulang ibu menyusut, di tambah lagi jika bayi tidak mencukupi secara automatik bayi akan menarik kalsium dari tulang ibu untuk keperluan bayi. Jadi risiko mendapat osteoporosis sangat besar pada ibu di usia tua nanti.

  • ESP - Soy Protein Isolate Powder
Elok juga untuk ibu yang mengalami morning sickness yang teruk kerana menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar, membina sel-sel tisu, hormon, enzim, pembentukan kuku, kulit dan rambut. Protein yang berkualiti seperti ESP sangat penting kerana ia lengkap dengan semua asid amino perlu yang bertindak dalam pembentukan otot dan organ bayi. Keperluan protein sangat penting terutama pada trimester ke-3 kerana ia membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus selain menggalakkan penghasilan susu ibu, dan membantu aliran darah, oksigen dari ibu kepada bayi semasa kehamilan. Selain itu, ia juga membantu mengurangkan kolestrol. 

  • OmegaGuard
DHA dan EPA dari Omega-3 mampu menggalakkan fungsi otak bayi pada peringkat awal pembentukan struktur asas bahagian otak. Selain itu, ia dapat mengurangkan keradangan, meningkatkan sistem saraf, sistem pengaliran darah dan fungsi mata. Serta mengawal paras kolestrol.


Jom buat keputusan hari ini, in shaa allah akan terasa kelainan sebelum dan selepas mengambilnya. Saya sudah mengalami kesan yang positif pada kesihatan saya. Anda bila lagi?


Hubungi saya jika ada sebarang pertanyaan dan pesanan. Khidmat nasihat selepas pembelian adalah PERCUMA.

Your Trusted Consultant
Hadyla Rose ( ID : 910071)
Facebook : Hadyla Rose
SMS/Whatsapp/Telegram : 012.339.8734

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.







  

No comments:

Post a Comment