Labels

Thursday, March 5, 2015

Petua Menaikkan MOOD

Assalamualaikum ....

Situasi dan persekitaran sebenarnya banyaaaak sangat mempengaruhi emosi dan mood kita kan. Amatlah penting pengurusan emosi tu dikawal dengan baik. Betul tak? tapi kekadang mood saya pun selalu je ke laut..hihihi. Jom sama-sama kita menjaga emosi kita yer kawan-kawan. Nak pinjam mutiara kata Prof Dr Muhaya la macam best jek, sangat terkesan pada saya sebenarnya iaitu Dunia Dalaman Menentukan Dunia Luaran Kita. Dunia dalaman seperti fikiran dan emosi kita...ia sangat berkait sangat lah dengan mood ni yer..

Beriadah seperti bersenam juga boleh membantu meningkatkan mood yang baik. Tidak perlu sampai sesuatu yang mahal dan sukar sekadar berjalan kaki pun sudah memadai.

Jom baca makanan yang ada kaitan dengan mood ni, kekurangan nutrisi juga boleh menyumbang kepada masalah kemurungan. Antara faktor kepada kemurungan adalah disebabkan oleh alergi terhadap makanan serta pengambilan kafein dan gula berlebihan dalam diet seharian. Pastikan penggemar2 kafein berpada-pada yer untuk kesihatan jangka masa panjang....cuba hadkan kekerapan pengambilannye yer...

Kekurangan nutrisi seperti vitamin C dan vitamin B ( biotin, B12, asid folik, niasin dan tiamina ) sangat memberi kesan kepada perubahan emosi kita. Jadi pastikan diet harian kawan-kawan lengkap dengan vitamin ni yer.

  

Image result for vitamin B shaklee        Image result for vitamin c shaklee

Sharing is caring with love

Hubungi saya jika ada sebarang pertanyaan dan pesanan. Khidmat nasihat selepas pembelian adalah PERCUMA.

Hadyla Rose ( ID : 910071)
Facebook : Hadyla Rose
SMS/Whatsapp/Telegram : 012.339.8734

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment