Labels

Tuesday, March 31, 2015

Batuk & Sakit Tekak


Assalamualaikum ...:-)


Lama sungguh bercuti nie...sampai berhabuk blog ni.hihihi... ditambah plak dengan kesihatan diri yang tak mengizinkan, batuk dan sakit tekak...Punya laa perit kalau waktu mengandung batuk. Sebelum bercuti ke Melaka,.. dah pi jumpa Doktor...ada dia bagi ubat yang katanya selamat untuk ibu mengandung. Tapi saya ni jenis takut nak makan ubat time mengandung ni. Ubat batuk pn dikasi.. lagiiii la saya risau nak makan. 


Balik dari Melaka, terus pergi ke klinik lain plak sebab rasa tekak perit sangat bila nak menelan sakitnya dan kahak pun banyak..Sampai tahap telinga rasa berdengung, sangat2 menjejaskan pendengaran sebenarnya. jauh di sudut hati rasa risau sangat..sebab tak pernah jadi macam ni.. Rasa tak selesa nak bernafas pun ada..Terlalu lama batuk, perut dan dada pun dah rasa sakit. Last-last Indian Dr. ni advice ambil madu dengan habbatusauda, wap kt muka dengan air panas dan jangan lupa makan vitamin..Yang nasihat ni memang melekat kuat kat memori saya..Yang lain-lain tu saya just angguk dan iakan jela..hihihi Tapi ada juga dia bagi ubat, katanya selamat untuk ibu mengandung..sambil2 kata selamat, ada juga dia selitkan nasihat... katanya takde prove yang mengatakan ia selamat atau tidak....rasanya pasal antibiotic kot..sbb antibiotic die tak kasi..lagi laa cuak den. Dalam hati dah bercakap..aku tak nak makan ubat tu..hihihi...


Balik klinik terus mencari madu dan habbatussauda. Misi berjaya, so dapatlah 2 benda tu.. Terusss balik rumah, panaskan air dan telan madu...Wapkan muka...Alhamdulillah memang membantu sangat2....habis keluar kahak-kahak yang dalam dada melalui hidung... hari pertama dan hari ke-2 keluar hingus yang bercampur dengan darah...Tapi masuk hari ke-3 darah dah takde..Saya teruskan seminggu jugak la wapkan muka dan makan madu...Sampai habisla 1 botol kecil madu tu saya sorang makan....Masa awal-awal mengandung dulu memang saya dah amalkan madu, kurma, buah tin, kismis dan buah delima...Kira ni stok mengandung juga la kat rumah selain vitamin Shaklee..ni vitamin wajib ada kat rumah..Saya suka sebab vitamin ni berasaskan dari sumber semulajadi. Memang serasi dengan saya. Alhamdulillah...Sape2 nak cuba vitamin shaklee bolehlah contact saya. Servis terbaik punyer...in syaa allah..berkongsi perkara yang baik pun dapat pahala kannnnn....

Setakat ni dulu la yerr...Jom layan gambar satuuuu....



eh,..skang ramai yang dok bercerita pasai GST...esok dah nak mula 1 April 2015...macam-macam dah bunyi pasai GST ni... ;-)

ALLAH SWT KAN ADA....risau, sedih, happy,....ngadulah kat Allah SWT yang Maha Mendengar...

Semoga Allah SWT kuatkan hati dan iman saya dan kita semua. In syaa allah...






No comments:

Post a Comment