Labels

Wednesday, March 4, 2015

NAMPAK TUA ??

Assalamualaikum wbt...

Syukur, Alhamdulillah... Hari  ni nak berkongsi cerita laa sikit pasal usia, semoga memberi manfaat walaupun sedikit dengan perkongsian ilmu ni, in syaa allah untuk bekalan pahala saya di sana nanti. Setiap hari, setiap minit, setiap saat usia kita semakin bertambahkan. Semoga bekalan kita di sana nanti juga seiring dengan pertambahan usia kita ye..in syaa allah. 

Saya pun masih lagi dalam proses berdakwah untuk diri sendiri. Doakan saya istiqomah yer sayang2 semua. Jom kita berubah ke arah yang lebih baik, lebih sabar, lebih sihat dan lebihkan amalan rohani kita dan kurangkan cikit kontroversi hehehe...macam retis la plak kannn... Ye la saya tahu agak sukar sedikit nak curi masa untuk waktu eksklusif kita dengan Allah SWT kan..terutama membuat ibadah-ibadah sunat. Yela sibuk dengan urusan harian seperti bekerja, uruskan anak-anak, macam-macam la kan..semua aktiviti tu membuatkan badan kita rasa penat dan letih. Tapi saya percaya kawan-kawan semua MAMPU dan BOLEH lakukan. In syaa Allah biar sedikit tapi berterusan yer kawan-kawan..

Jom baca bagaimana yer proses penuaan ini berlaku ? Ia terjadi apabila kemerosotan kecekapan tisu yang bekerja di dalam sistem badan terganggu. Faktor-faktor banyak dipengaruhi oleh genetik, pola pemakanan, tekanan, jangkitan penyakit dan amalan gaya hidup kita sendiri.

Amalan pemakanan yang kaya dengan sayur-sayuran dan buah-buahan boleh membantu membekalkan antioksida yang boleh meneutralkan kerosakan radikal bebas.

Jika badan sudah dihinggapi penyakit kronik penyerapan nutrisi makanan ke sel-sel tubuh akan terganggu juga dan mungkin nutrisi tersebut tidak dapat diproses dengan baik kerana sistem sel-sel badan sudah rosak. Jadi cara alternatif nya adalah dengan amalan supplemen agar nutrisi dalam badan kekal seimbang.  

Buatlah pilihan dari sekarang yer kawan-kawan, iaitu di usia yang masih kuat dengan mengutamakan sumber makanan yang tinggi ANTIOKSIDA seperti set anti-penuaan yang terdiri daripada :-


VIVIX   +   NUTRIFERON  +  ENERGIZING SOY PROTEIN

Image result for anti aging set shaklee



Sharing is caring with love

Hubungi saya jika ada sebarang pertanyaaan dan pesanan. Khidmat nasihat selepas pembelian adalah PERCUMA

Hadyla Rose ( ID : 910071)
Facebook : Hadyla Rose
SMS/Whatsapp/Telegram : 012.339.8734

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment